Maak een logo dat spreekt: Effectieve tips voor het ontwerpen van logo’s om je merk te verbeteren

marketing delft
 

Als het gaat om het ontwerpen van logo's, zijn er verschillende dingen die ontwerpers in gedachten moeten houden. Logo's zijn belangrijk voor marketing. Wil je je logo voor marketing in Delft laten maken kijk dan naar dit Marketing en Design bedrijf. Als uw logo het gezicht van uw merk is, dan is het zinvol om het dienovereenkomstig te ontwerpen. Een logo is de eerste indruk die mensen krijgen wanneer ze je merk tegenkomen, en veel hangt af van hoe goed het laat zien wie je bent en waar je voor staat. Een logo moet kunnen Totdat een logo goed ontworpen is, lijkt het slechts op een afbeelding of iets anders dat op zichzelf geen betekenis heeft; ze moeten ook effectief zijn. Immers, als iemand uw logo geïsoleerd ziet, wat is dan het nut? Hier is alles wat u moet weten over het ontwerpen van een logo dat spreekt:

Niet gokken

De beste logo's worden niet gemaakt door wat letters bij elkaar te gooien en te hopen dat ze op magische wijze in een logo veranderen. In plaats daarvan moet u een logo maken dat mensen daadwerkelijk vertelt waar uw merk voor staat. Dat is geen gemakkelijke taak, maar wel essentieel om een sterk en effectief logo te maken.

Raad nooit wat uw logo zou kunnen zijn, want de kans is groot dat u het fout heeft. Als u het niet weet, vraag het dan aan uw klanten of uw team. U kunt zelfs een logo-ontwerpwedstrijd gebruiken om ideeën te krijgen van een grote groep mensen. Een logowedstrijd is een geweldige manier om feedback en suggesties over uw logo-ontwerp te krijgen van een groter publiek. Wees echter voorzichtig bij het kiezen van deelnemers aan een wedstrijd, want u wilt geen slechte tips krijgen van een heleboel deelnemers aan een wedstrijd waarvan u de logo's niet mooi vindt. Kies in plaats daarvan deelnemers aan logo-ontwerpwedstrijden met logo's die u mooi vindt en die uw merk goed vertegenwoordigen.

Wees voorzichtig met de kleuren die je kiest.

U denkt misschien dat de kleuren die u in uw logo hebt gekozen de beste kleuren ter wereld zijn. Maar mensen weten niets over kleuren anders dan wat ze zien; ze zullen niet weten of uw logo in een kantoor in New York staat dat rood gebruikt in plaats van groen, of dat uw logo in een ruimte met klimaatbeheersing staat, of dat uw logo in een vergaderzaal staat aan het einde van een gang waar de vloerbedekking blauw is in plaats van rood. Mensen kunnen niet zien wat kleuren zijn, tenzij u het hen laat zien. Kies kleuren die uw merk vertegenwoordigen en zinvol zijn voor uw branche. Wees ook voorzichtig met kleurencombinaties. Hoewel u misschien denkt dat rood en blauw een geweldige kleurencombinatie vormen, zouden mensen kunnen denken dat uw logo wordt geassocieerd met drugs of geweld als u deze kleurencombinatie kiest.

Vertrouwdheid wekt vertrouwen

Uw logo moet in één oogopslag herkenbaar en gemakkelijk te herkennen zijn, zowel vanuit een statisch als een dynamisch perspectief. Daarom moet u bij het kiezen van de kleuren van een logo kleuren kiezen die uw doelgroep al kent. Als u kleuren kiest die uw publiek niet kent, zullen ze uw merk minder vertrouwen en uiteindelijk andere merken verkiezen boven het uwe.

Om uw logo herkenbaar te maken, voegt u enkele trefwoorden toe die met uw logo geassocieerd worden. Zo wordt uw logo in één oogopslag herkenbaar en vertrouwd, wat uw logo uiteindelijk effectiever zal maken.